سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، روزی اش را به اندازه قرار می دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :24
کل بازدید :49777
تعداد کل یاداشته ها : 29
103/2/10
8:54 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهم نیست[45]
در گفتن اثریست که در نگفتن نیست نظیر: وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرى‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ‏. سوره ذاریات آیه 55.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

سوال: حکم شرعی در مورد طرح پزشک خانواده وزارت بهداشت چیست؟ اگر فرد به واسطه این طرح به پزشک غیر همجنس خود مراجعه نماید ، جایز است؟

جواب: لازم است مسئولین، این طرح را چنان اصلاح نمایند که افراد مجبور نباشند به پزشک غیر همجنس مراجعه نمایند. ( البته در آنجا که نیاز به معاینات بدنی باشد.)

استفتاء از پایگاه اطلاع رسانی مرجع عالیقدر حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرای با کد رهگیری 173_21_04_92

 


  
  
وظیفه افرادی که توان پرداخت مابه التفاوت هزینه حج را ندارند

8526– با توجه به گران شدن هزینه حج و عدم توانایی برخی افراد در پرداخت ما به التفاوت آن، حکم موارد ذیل را مرقوم فرمایید:
الف:   افرادی که سالهای گذشته به محض احساس استطاعت ، بلافاصله ثبت نام کردند و اکنون نوبت آنها فرا رسیده و لی در حال حاضر توانایی پرداخت مابقی هزینه حج را ندارند؟ آیا لازم است در نوبت بمانند تا توانایی مالی پیدا کنند؟
ب: افرادی که سالهای گذشته با وجود استطاعت مالی، ثبت نام را به تأخیر انداخته و سالهای بعد ثبت نام کرده و اکنون نوبت آنها فرا رسیده ولی در حال حاضر توانایی پرداخت مابه التفاوت را ندارند؟ آیا لازم است در نوبت بمانند تا توانایی مالی پیدا کنند؟
ج: افرادی که سالهای گذشته با وجود استطاعت مالی، ثبت نام را به تأخیر انداخته و در سالهای بعد ثبت نام کرده اند و اکنون نوبت آنها فرا رسیده و توانایی پرداخت مابه التفاوت را دارند ولی در حال حاضر مخارج ازدواج فرزند و یا تهیه جهزیه و امثال آن را باید تأمین کنند که اولویت پیدا کرده است و با رفتن به حج نمی توانند آنها را انجام دهند؟

 الف: چنین افرادی مستطیع نمی باشند و می توانند نوبت خود را به دیگران واگذار نمایند به شرط آنکه مطابق مقررات باشد؛ مگر این که امید داشته باشند در آینده می توانند با آن مشرف شوند.
ب: با توجه به این که حج برآنها مستقر شده، لازم است همچنان در نوبت بمانند تا توانایی تشرف پیدا کنند. و اگر می توانند از طریق وام به حج بروند و در فشار شدید واقع نمی شوند، لازم است اقدام نمایند.
ج: هر چند حج بر گردن آنها مستقر شده و باید انجام دهند ولی اگر فعلاً به عسر و حرج می افتند می توانند تشرف به حج را به تأخیر بیندازند.

منبع: http://makarem.ir/Question/ViewQuestion.aspx?lid=0&qid=249907&CatID=0

  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >