سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که نادانی اش او را کشته و دانشی که به همراه داشته، وی را سودی نبخشیده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :3
کل بازدید :49718
تعداد کل یاداشته ها : 29
103/2/6
5:43 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهم نیست[45]
در گفتن اثریست که در نگفتن نیست نظیر: وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرى‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ‏. سوره ذاریات آیه 55.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد  اخذ اجازه نامحدود برای سفر های مکرر همسر به خارج فرمودند:

سوال:
در قانون جدید چنانچه زوجه قصد اخذ گذرنامه داشته باشد، زوج باید در دفتر اسناد رسمی اجازه خروج نامحدود او را تا پایان مهلت اعتبار گذرنامه از کشور تعهد نماید؛ نظر معظم له در مورد این اجازه نامحدود چیست؟
جواب:
چنانچه قانونی باشد که حق محدود ساختن را از زوج بگیرند چنین کاری خلاف شرع و حرام است و به فرض که زوج در محضر چنین تعهدی بدهد این تعهد شرعا الزام آور نیست و هر زمان می تواند شرعا باز پس بگیرد.

منبع:http://makarem.ir/Question/ViewQuestion.aspx?lid=0&mid=250155   

  
  

حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد قطع یارانه افراد پردرآمد فرمودند:

سوال:

این روزها بحث قطع یارانه بعضی افراد در دولت بالاگرفته است. سوال من این است که قطع یارانه فرد در حالی که ایرانی است و از این آب و خاک سهمی دارد (چه غنی وچه فقیر) بدون رضایت شخص اشکالی ندارد؟ چون گفته می شود امام علی (ع) فقیر و غنی را به یک اندازه از بیت المال سهم می دادند ؛ می خواستم حکم شرعی آن را بدانم ؟

 

جواب:


واقعیت مطلب این است که یارانه ها به صورت فعلی قابل ادامه نیست یعنی نه ترقی حامل های انرژی و نه محل دیگر برای پرداختن یارانه به بیش از هفتاد میلیون نفر کفاف ندارد؛ بنابراین یا باید همه را قطع کنند و یا کسانی که نیازی ندارند، که بدون شک اولویت با دوم است. ما هم در زندگی خود اگر نتوانستیم تمام متوقعان را راضی کنیم اولویت ها را در نظر می گیریم در ضمن اموالی که علی (علیه السلام) به طور مساوی تقسیم می کردند اموال خاصی بود که ملک همه مسلمین بود ولی اموالی که در حکومت اسلامی تعلق به نیازمندان دارد فقط باید به آنها داده شود. ولی اگر روزی برسد که دولت به قدر کافی پول در اختیار داشت مانعی ندارد دیگران را هم بهره مند سازد.

http://makarem.ir/Question/ViewQuestion.aspx?lid=0


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >