سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :3
کل بازدید :49882
تعداد کل یاداشته ها : 29
103/2/25
9:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهم نیست[45]
در گفتن اثریست که در نگفتن نیست نظیر: وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرى‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ‏. سوره ذاریات آیه 55.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد پیش فروش سکه در طرح جدید و پیش فروش خودرو فرموده اند:


1 – حکم پیش فروش خودرو [احکام خرید و فروش]
 شخصی اقدام به پیش خرید خودرو کرده به این صورت که مبلغی را در ابتدا پرداخت نماید و الباقی را هنگام تحویل خودرو بپردازد. ولی در زمان تحویل، شرکت در خواست مبلغ بیشتری با توجه به قیمت روز خودرو می نماید. در دو فرض ذیل حکم معامله چگونه است؟ 1- موقع ثبت نام قیمت خودرو قطعی بوده. 2- الباقی با توجه به قیمت روز محاسبه شود ولی تصوّر نمی شده قیمت این مقدار افزایش یابد (حدود هفتاد در صد یا بیشتر).

 در صورتی که قیمت قطعی شده و معامله صورت گرفته حق تغییر قیمت را ندارند ولی اگر قیمت تعیین نشده معامله انجام نگرفته و بعد از آن، معامله تابع توافق طرفین است.

2 – حکم پیش فروش سکه با شرایط جدید [احکام خرید و فروش]
 شرایط جدید پیش فروش سکه به این شیوه است که : یک میلیون تومان پیش پرداخت می گیرند شش ماه بعد با 18 درصد تخفیف به قیمت روز سکه را می فروشند، آیا این نوع معامله صحیح است؟

 مفهوم این قرار داد این است که معامله صورت نگرفته، تنها بیعانه ای می گیرند که بعدا معامله انجام شود.
منبع:http://makarem.ir/Question/ViewQuestion.aspx?lid=0